Największe koncerny motoryzacyjne mają przygotowane szczegółowe plany działania na wypadek konieczności wdrożenia akcji technicznej i sposobu powiadamiania klientów. Akcja serwisowa BMW, niezależnie od jej przedmiotu, nie stanowi dla jej uczestników dużych niedogodności, ponieważ mają oni możliwość wynajmu samochodu zastępczego przy kilkudniowym unieruchomieniu pojazdu. Duża dostępność części zapasowych, jaką dysponują autoryzowane punkty obsługi, także przyspiesza dokonywanie ewentualnych modyfikacji. W jednej z ostatnich akcji przywoławczych, rozpoczętych przez tego niemieckiego producenta, problemem był układ chłodniczy EGR, jego nieszczelność mogła oznaczać znikome ryzyko pożarowe. Jednak jak potwierdza producent, w dotychczasowych przypadkach nie stwierdzono obrażeń uczestników takich wydarzeń, co świadczy o minimalnym zagrożeniu. Prezentowana akcja serwisowa BMW dotyczy też aut, w których okres gwarancji już dawno się zakończył, warto już dzisiaj zadać dealerom, pojawiające się zapytania.